Carlsberg må ikke kalde ny øl alkoholfri
Bryggeriet sender en øl på 0,5 procent på det danske marked, selv om de danske regler spænder ben for markedsføringen.
På forhånd venter bryggeriet udfordringer med markedsføringen til de danske forbrugere. Den ny øl Carlsberg Nordic 0,5 procent er nemlig ifølge de særlige danske regler for stærk til at hedde ”alkoholfri”. Det skriver Dansk Handelsblad.
– Vi ser et stort marked, fordi flere forbrugere efterspørger alkoholfri øl. Men kommunikation til de danske forbrugere bliver en vanskelig opgave, siger adm. direktør Carsten Hänel fra Carlsberg Danmark.
Danske bryggerier og ølimportører har længe kritiseret, at alkoholfri øl i Danmark højst må indeholde 0,1 procent alkohol, – hvad der gør det næsten umuligt at brygge en velsmagende øl. Det er dog ikke lykkedes for ølbranchen at få hævet grænsen til 0,5 procent som i de fleste andre europæiske lande – blandt andet Norge, Sverige og Tyskland.
Læs mere i Dansk Handelsblad.